Indus Design

Diseinuaren eta enpresa-munduaren arteko topagunea, diseinua eraldaketa-motorra izateko ahalmena erakusteko.

Aurkezlea eta gidaria:
Pilar Kaltzada

9:00 – 9:10

Ongietorria eta sarrera.
Leyre Madariaga

Ekintzailetzaren eta Eraldaketa Digitalaren Zuzendaria, Eusko Jaurlaritza.

Angélica Barco

EIDE Euskal Diseinuaren Elkarteko Lehendakaria.

9:10 – 9:50

Hitzaldia: “Diseinuaren erabilerak enpresa-helburuak lortzeko. Bederatzi patroiak”.

9:50 – 12:30

Diseinuaren aplikazioa bertako eta nazioarteko industria-enpresetan, 5 arrakasta-kasuen aurkezpena.

1. KASUA: Bexen Cardio, bihotz-babestutako espazioak.

2. KASUA: Vidrala, laguntza estrategikoa eta digitala.

10:30 – 11:30 Kaferako etenaldia eta networking.

3. KASUA: Cegasa, energia bilketaren sistema berrirako diseinu industriala

4. KASUA: Famo, 20 urteko industria eta arkitekturaren arteko lotura diseinu industrialaren bidez.

5. KASUA: Acceleration Robotics, identitate sistema eraikitzen.

12:30 – 13:00

Parte-hartzaileen artean erabilera-ereduak identifikatzeko dinamika.

13:00

Itxiera.

María Navarrok «Nueve patrones de uso del diseño en las organizaciones» ikerketa-proiektua aurkeztuko du, Observatorio sobre el Impacto del Diseño -ren barruan garatua, diseinua nola integratzen den erakunde desberdinetan adibideekin. Aurkezpen honen ondoren, Kike Correcher eta Alicia García-rekin elkarrizketa bat hasiko du diseinua erakundeetan nola neurtu eta kudeatu aztertzeko.

Hizlariak:
María Navarro
MARÍA NAVARRO

ADCV-ko gerentea

20 urte baino gehiago daramatza Asociación de Diseñadores de la Comunitat Valenciana-ren gerentea izaten. Kudeatu dituen proiektuen artean daude: Valencia Disseny Week, Valencian egindako Diseinuko Topaketa Nazionalak eta Tipografiako Nazioarteko Kongresuak.

‘Oid!’ Observatorio sobre el Impacto del Diseño-ko diziplinaz gaindiko taldearen zuzendaritza exekutiboaren arduraduna da, diseinuaren ekonomiari buruzko azterlan aitzindariak garatuz. ‘Circular Economy Club’ koordinatzen du Valencian, eta ‘encircular.es’ plataforma zuzentzen du, sistema jasangarri baterantz aurrera egitea sustatzeko.

Valentziako Erkidegoko Fundació del Disseny-ren patronatuko kidea da, baita diseinuan genero-berdintasunaren alde lan egiten duen “Gráficas En Negro” READeko lantaldeko kidea ere.

Forma Diseño
Kike Correcher
KIKE CORRECHER

ADCV-ko lehendakari oiha

Filmac-en diseinatzailea, aholkulari estrategikoa eta sortzailea 1992an, beste bi bazkiderekin batera. Bere lana diseinu grafikoan eta komunikazioan oinarritzen da, brandingean arreta berezia jarriz.

ADCVko (Asociación de Diseñadores de la Comunidad Valenciana-ko) kidea da, eta erakunde horretako lehendakaria izan zen. Valentziako Nazioarteko Tipografia Biltzarreko zuzendarikidea izan zen, eta València Capital Mundial de Diseño elkarteko kide izan zen. 2022an World Design Policy Conference zuzendu zuen.

Gaur egun, READen (Red Española de Asociaciones de Diseño-ren) ordezkaria da BEDAn (Bureau of European Design Associations-en), eta honako entitateen kidea: Fundació del Disseny de la Comunitat Valenciana, Consell Municipal de Disseny de València eta consejo asesor del Oid! (Observatorio del Impacto del Diseño).

Alicia García
ALICIA GARCÍA
ADCV taldea
Informazio Zientzietan lizentziatua eta komunikazioan eta informazio-egituretan aditua. Bere ibilbide profesional osoa komunikazio korporatiboaren esparruan egin du. Filmac Centre Valentziako enpresarentzat egiten du lan, eta proiektuen kudeaketarekin eta komunikazioaren eta brandingaren aholkularitzarekin lotutako lanak egiten ditu.
Valentziako Arte Ederren Fakultateko masterretan eta Monterreyko (Mexiko) CEDIMen eskolak eman ditu, eta hainbat hitzaldi eman ditu. EAEko Administrazio Orokorraren D-Toolak egin duen talde estrategikoko kide da.

EIDE/DIGA-ri lotutako bost estudioek, diseinuaren diziplinetako erreferenteek —diseinu industriala/produktua, diseinu grafikoa/digitala, diseinu estrategikoa/zerbitzuak, etab.—, hainbat sektoretako erakundeekin egindako proiektuak aurkeztuko dituzte (altzarigintza, makina-erreminta, banka, etab.), enpresa horietako batzuekin batera, prozesuari eta lortutako emaitzei buruzko ikuspegia partekatzeko.

(*) Jardunaldiaren zati honek lagundu egingo du laguntzaile bakoitzak bere erakundetik ekarritakoen antzekoak izan daitezkeen arazoak konpontzeko adibide zehatzak ematen, aukerak identifikatzen eta antzeko zerbitzuak kontratatzeko aukera ematen.

1. KASUA: Bexen Cardio, bihotz-babestutako espazioak.

“Bihotz-babestatutako espazioak” proiektuak bihotz-gelditzeen aurrean erantzuna aldatzea du helburu, eta Diseinuak funtsezko papera izan du horretan. Alde batetik, R100 desfibriladore intuitiboaren garapenean eta, bestetik, “Kardioprotekzio Eredu” oso baten diseinuan. Eta, bestetik, “Kardiobabesarako Eredu” oso baten diseinuaren bidez, produktuaz haratago joateko beharraz jabetutak, ikuspegi holistiko batekin, bihotz-gelditze baten aurrean azkar eta eraginkortasunez jarduteko.

Eredu honek, ko-sorkuntzako ad-hoc metodologiaren eta diseinu tresna zehatzen emaitza, produktu eta zerbitzuen ekosistema koordinatua ezartzen du, kontzientzia, prebentzioa eta akzioa egoera kritikoetan sustatzeko. Diseinuak bizitza gehiago salbatzeko ere balio duelaren adibidea.

Forma Diseño
Nora Inoriza
Forma Diseño
NORA INORIZA
Lead Design Strategist, Diaradesign.
Diseinu-estrategiak askotariko zerbitzu eta produktuetan.
Diseinu Estrategikoan eta Zerbitzuen Diseinuan liderra da DIARADESIGNen, eta mugikortasun-, osasun- eta industria-arloko proiektuetan parte hartzen du. Bere prestakuntza teknikoa eta sortzailea konbinatzeak aukera ematen dio pertsonen eta ingurunearen portaera ikertzeko, ikuspegi holistiko, sistemiko eta enpatiko batetik estrategiak, esperientziak, produktuak edo zerbitzuak sortu eta diseinatzeko. 2022tik Euskadi Irratiko BAIPASA irratsaioan parte hartzen du, eta Diseinu Estrategikoa entzuleei hurbiltzen die, hausnarketen eta kasu praktikoen bidez.
Oxel Etxeberria
OXEL ETXEBERRÍA
Managing Director, Bexen Cardio.

Bexen Cardio, desfibriladoreak garatu eta merkaturatzen dituen kooperatibako Zuzendari Nagusia. Mondragon Taldeko beste kooperatiba batzuetan negozio eta errealitate ezberdinak ezagutu ondoren, azken ziklo estrategikoaren helburu nagusia enpresaren hazkundea izan da, negozio-ereduaren bilakaeraren eta jarduera berrietarako dibertsifikazioaren bidez. Ildo horretan, Bexen Cardioren balio-proposamenaren eraldaketa nabarmendu behar da, produktua saltzetik soluzio bat saltzera.

Forma Diseño

2. KASUA: Vidrala, laguntza estrategikoa eta digitala.

Hamarkada baino gehiagoko lankidetza batean oinarrituta, Zorraquinok Vidralarekin lan egiten du marka eta komunikazio estrategia definitzeko, webgunea eta kanal digitalak garatzeko.
Miguel Zorraquinok, Zorraquinoko zuzendariak, eta Aitor Peña, Head of Marketing & PR en Vidrala, lagun egite estrategikoan oinarritutako kasu hau aurkeztuko dute, diseinuaren, teknologiaren eta negozioaren ikuspegitik, balio positiboa sortzeko eta Vidralaren helburuak bultzatzeko gai izango dena.
Forma Diseño
Miguel Zorraquino
MIGUEL ZORRAQUINO
Zuzendaritza eta Aholkularitza Estrategikoa, Zorraquino.
Diseinu digitaleko eta teknologikoko soluzioak.
Zorraquinoko zuzendaria. Bere karrera sektore teknologikoan hasi zuen eta sektore horrekiko kezkak bere enpresa propioa sortzera eraman zuen, branding, berrikuntza eta diseinuan espezializatua. Horrela, 2002an Zorraquino sortu zuen, soluzio eta produktu digitalak eskaintzen aitzindari izan zelarik. Orain, 20 urte baino gehiago geroago, haien ikuspegia askoz haratago doa, eta diseinuaren, teknologiaren eta negozioaren ikuspegi hirukoitzetik lan egiten dute.
Aitor Peña
AITOR PEÑA
Head of Marketing & PR, Vidrala.
Head of Marketing & PR Vidralan. Informatika ingeniaria Deustuko Unibertsitatean. Merkataritza-kudeaketan eta marketinean masterra du ESICen. Karrera ETEetan zein Accenture bezalako multinazionaletan egin du. 2008az geroztik, Vidrala enpresako kide da, eta marketin eta komunikazio arloan lan egiten du.

3. KASUA: Cegasa, energia bilketaren sistema berrirako diseinu industriala

CEGASAk bigD enpresari eskatu zion HV100 (High-Voltage) soluzio berriaren kanpoalde estetikoaren diseinua.
Laneko brief-ean nabarmentzen da alderdi diferentzial bat bilatu behar dela merkatuaren beste konponbide batzuen aldean (low-cost), haien artean oso antzekoak eta kalitate gutxikoak baitira. Emaitza produktu modular bat da, akabera metalikoak eta plastikoak estetika propio eta ezagun batekin konbinatzen dituena.
Adrián Larripa
ADRIÁN LARRIPA
bigD CEO. Produktu fisiko eta digitalen industria-berrikuntza diseinuaren bidez.
Industria Diseinuan ingeniaria, Zaragozako Unibertsitatean graduatua, non bere azken proiektuak patente europarra ekarri zion. Adrianek bere ikuspegia zabaldu du nazioarteko esperientzien bidez, Jönköping Unibertsitatean ikasiz eta Londresko Fredrikson Stallard diseinu estudioan lan eginez. Industria Diseinuan eta Berrikuntzan maisutza lortu zuen Politecnico di Milanon, Cum Laude kalifikazioa lortuz eta 3Mko diseinu laborategietan lan eginez.
2012an, Paco Design Collaborative sortu zuen Italian, gizarte-berrikuntzan eta haur hezkuntzan oinarrituta, diseinuaren bidez. Urtebete geroago, bere diseinu-aholkularia sortu zuen, bigD Design that matters, Iruñean, eta hainbat sari jaso zituen: IF Design Award, German Design Award, Red Dot, European Design Award, Good Design Award… Bere lan profesionalaz gain, Adrian irakasle elkartua da Nafarroako Unibertsitatean eta irakasle gonbidatua Politecnico di Milanon, bere ezagutza eta esperientzia etorkizuneko diseinatzaileekin partekatuz.
Forma Diseño

4. KASUA: Famo, 20 urteko industria eta arkitekturaren arteko lotura diseinu industrialaren bidez

1947tik, FAMOk istorio arrakastatsu bat idazten du bulegoko altzarien merkatuan. “Elkarrekin lan eginez” esloganari jarraiki, Portugalen kokatzen den nazioarteko enpresa honek harreman estua du AGVestudiorekin. AGVek bere kezkak, estrategiak eta gaitasun industrialak entzuten ditu bere historia ulertzeko eta etorkizuneko urratsetan laguntzeko.

AGVestudiok ulertzen du bere lana proiektu bakoitza osatzen duten hainbat eragileren arteko harremana dela. Enpresa, arkitekturaren balioak eta pertsonen bizitza-espazioetarako beharrak bere diseinatzaile industrialen ikuspegitik bete beharreko helburuak bezala ulertzen ditu.

Aitor García
AITOR GARCÍA DE VICUÑA
AGV Studio Koordinatzailea. Altzarien sektoreari aplikatutako diseinu industriala.

Gasteiz, 1970. Diseinu industrialeko diplomatura ikasi zuen Donostiako Diseinu Eskolan eta Madrilgo Escuela Experimental de Diseño-n. Hainbat urte eman ditu produktuaren ingeniaritzako ikasketa nazional eta internazionaletan.

2001. urtean, industria-diseinuko saileko koordinatzaile gisa hasi zen lanean, Spiral Comunicación enpresan. Aldi horretan, neurrira egindako proiektuak egiten dira enpresentzat, industria-diseinuaren, produktuaren garapenaren eta komunikazioaren esparruan.
2003. urtean AGVestudio sortu zuen, habitataren munduan oinarritutako diseinu industrialeko proiektu integraletan espezializatuz. Produktuen estrategiari, marketinari edo arte-zuzendaritzari buruzko aholkuak ere ematen dira.
Gaur egun, AGVestudioko zuzendaritza lankidetzan ari da hainbat arlotan, hala nola jardunaldi teknikoetan, mintegietan edo hitzaldietan, bai eta unibertsitatearen munduarekin lankidetzan ere. Hainbat proiektuk hainbat izendapen eta sari jaso dituzte nazioan eta nazioartean: German Design Award, Award for Children ‘s furniture Shanghain eta Good Design Chicagon, besteak beste.
Forma Diseño
Marlene Carvalho
MARLENE CARVALHO
Famo Export Area Manager. Bulego eta merkataritza-establezimenduetarako altzarien eta osagarrien fabrikazioa.
Harreman Publikoetan lizentziatua eta Marketinean graduatua Maia – ISMAI Goi Mailako Institutuan, Marketin eta Adimen Komertzialean prestakuntza exekutiboa duena Catolica Porto Business School-en. 20 urtetik gorako esperientzia du FAMOn, Area Export Manager gisa.

5. KASUA: Acceleration Robotics, identitate sistema eraikitzen.

Acceleration Robotics-ek, arkitektura informatiko pertsonalizatuen diseinuan espezializatutako enpresak, bere identitate bisual berriaren garapena aurkezten du, Estudio Linearekin batera.

Proiektu horrek erakusten du irudia funtsezko faktorea dela enpresa baten posizionamenduan, eta oso garrantzitsua dela produktuak eta zerbitzuak antolatzen lagunduko duen sistema grafiko bat eraikitzea, marka bat logotipoa baino haratago identifikatuz.

Ainhoa Martinez de Cestafe
AINHOA MARTÍNEZ DE CESTAFE
Estudio Lineako zuzendari sortzailea. Identitaterako artearen eta diseinu grafikoaren zuzendaritza
Arte Ederretan lizentziaduna (UPV/EHU), Diseinu Grafikoan, Komunikazio Estrategietan eta Publizitatean Masterra duena, bere lana kontzeptualizazio bisualean oinarritzen da, proiektu bakoitzerako tonu eta estilo egokia bilatuz.
Finder & Wilber Bartzelonako Marketing Directo eta Editorial agentzian hasi zen, eta handik gutxira Mr. John Sample/S, C, P, F, publizitatean eta marketin erlazionalean espezializatutako arte-zuzendari gisa. Duela 14 urte, Gasteizera itzuli zen diseinu grafikoko eta arte-zuzendaritzako bere estudio propioa sortzeko, nortasun, packaging eta diseinu editorialeko proiektuetan oinarrituta.
Forma Diseño
Victor Mayoral
VICTOR MAYORAL
Robotics Architect, Acceleration Robotics.
Ingeniaria eta aitzindaria robotikaren arloan, roboten diseinu industrialean eta robot-giza elkarreraginean ikuspegi berezi batekin. 35 argitalpen baino gehiago eta 10 patente ditu bere izenean, eta Víctor nazioartean ere nabarmentzen da zibersegurtasun robotikoan eta zenbaketa aurreratuko arkitekturetan egindako lanagatik. Azken hamarkadan, robotak benetako aplikazioetan sortu, garatu eta mantendu ditu, eta industrian joera markatzen duten irtenbide berritzaileak eman ditu. Teknologiako hainbat startupen sortzaile eta inbertitzaile, Victorrek sektore robotikoaren hazkundea bultzatu du, eta 150 enplegu baino gehiago sortzen lagundu du. Bere lidergoa eta ikuspegia adimen artifizialeko eta zibersegurtasuneko ikerketa-proiektuetara ere hedatzen dira, diseinu grafiko eta industrial robotikoan lider gisa duen posizioa sendotuz.
Forma Diseño

D-ToolBox, tresna digitaletik abiatuta, bertaratutako publikoarekin D-Toolean oinarritutako dinamika bat landuko da. Aplikazio honen bidez enpresei diseinuaren erabileran eta kudeaketan orientatuko zaie eta hausnarketa bat egingo da erlazio horren eboluzioari buruz, emaitzak hobetzeko.

Hizlariak:

María Navarro (ADCV-ko gerentea), Kike Correcher (ADCV-ko lehendakari ohia) eta Alicia García (ADVC taldea).